فرمول جذب مشتری در آژانس های گردشگری در شبکه های اجتماعی

نگاهی به برخی از ترندهای دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۱۷
مهر ۴, ۱۳۹۶
رقابت برند های پوشاک در دیجیتال مارکتینگ، چرا و چگونه ؟
مهر ۱۰, ۱۳۹۶

در حوزه تبلیغات تخصصی برای شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری همیشه چند آیتم تأکید پررنگ و کلیدی بوده است، برای یک مدیر آژانس تبلیغاتی حضور در پیک‌های تبلیغاتی، مجلات و نشریات و پیامک‌های انبوه بسیار مهم و حیاتی بود.

اگر یک شرکت خدمات گردشگری قصد برند سازی و جلب اعتماد میان جامعه و مردم را نیز داشت به سمت بیلبوردهای تبلیغاتی و یا حضور در تلویزیون می‌رفت که البته هزینه‌های بالا و کوتاهی این تبلیغ همیشه مناسب حال همگان نبود.

تقریباً از حدود ۷ سال پیش حضور در گوگل و کسب رتبه بالاتر در صفحه نخست جستجوی کلمات کلیدی در خصوص خدمات مسافرتی، تورها و… بسیار موضوع رقابتی شد و بسیاری از شرکت‌ها به این سمت رو آوردند، این امر نیز با توجه به بالا رفتن رقابت و حضور برندهای مطرح در سطوح رقابتی برای اجرا نیاز به تخصیص بودجه بالا و علاوه بر آن حضور در دایره رقابت پس از قرار گرفتن در سطوح نخست گوگل بوده است.

 

با دسترسی بهتر و کامل‌تر کاربران و مردم به شبکه اینترنت سراسری و رشد آمار استفاده از گوشی‌های همراه، حضور در شبکه‌های مجازی و اپلیکیشن های گوناگون برای شرکت‌ها بسیار مفید و مؤثر بود به شکلی که بسیاری از برندها دیگر به دنبال حضور در سطوح بالای گوگل نخواهند رفت و با بخش کوچکی از بودجه بیلبورد و مجلات، به معرفی تورها، خدمات و پروازهای خود در شبکه‌های مجازی می‌پردازند که البته این نوع بازاریابی مجازی کاملاً با موفقیت و تأثیرگذاری بالای مواجه شده است.

در اینجا به فرمول و روش برای حضور در شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌کنیم:

راه‌اندازی شبکه‌های مجازی

اولین قدم برای دسترسی به مخاطبان و جذب آن‌ها به سمت برند و مجموعه شما راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی کاربردی و مناسب بر اساس نوع مشتریان شما خواهد بود، به‌عنوان‌مثال یک آژانس مسافرتی در حال حاضر نیاز به راه‌اندازی کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام اختصاصی و حضور در آپارات است.

 

تولید محتوا

برای جذب مخاطب در کانال‌ها و نگه‌داری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی شما، نیاز به تولید محتوا است. تولید محتوا به چند بخش و نوع تقسیم خواهد شد.

تولید محتوای تصویری: طراحی پکیج‌ها، پست‌های معرفی خدمات و… به جذابیت شبکه‌های مجازی ما کمک خواهد کرد.

تولید محتوای متنی: شما با نشر مقالاتی نظیر معرفی جاذبه‌ها، کشورها، نمایشگاه‌ها و تمام رویدادهای مرتبط با خدمات و کسب‌وکارتان می‌توانید به کمک مشتری بروید تا او از طریق مقاله و گزارش شما به اطلاعات درخواستی خود برسد.

تولید محتوای ویدیویی: طبق آمار و بازخوردهای برندها و گزارش نویسان این حوزه یکی از ترند های قدرتمند ( در باره با ترند ها بخوانید) در دیجیتال مارکتینگ بیش از نیمی از ترافیک مصرفی اینترنت را ویدیوهای آنلاین داشته‌اند، شما می‌توانید از طریق ویدیو خدمات خود را به‌سادگی به همراه جذابیت‌های بصری معرفی و ارائه کنید، حتی می‌توانید با جریان محتوایی و مرحله‌ای در تولید محتوای ویدیو ابتدا به معرفی جاذبه‌های یک کشور اشاره و پس از چند روز خدمات و تورهای مرتبط با آن کشور را به کاربر نمایش دهید، این امر با برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند تأثیر به سزایی درفروش شما داشته باشد.

تولید محتوای مناسبتی: مناسبت‌ها بهانه‌ای برای ارتباط دائمی شما و کاربر خواهد بود، کاربران از مناسبت‌ها خسته و زده نخواهد شد و شما می‌توانید به همراه خلاقیت از مسیر مناسبت‌ها به نفع خود استفاده نمایید.

تولید محتوای انگیزشی: همه ما از افراز باانرژی خوشمان می‌آید، تمایل ما به حضور در کنار یک فرد یا مجموعه پرانرژی بسیار بیشتر از یک فرد یا مجموعه‌ای معمولی است، لذا با ایجاد انگیزه، می‌توانید کاربران زیادی را به سمت خود بکشید.

تولید محتوای لایف استایل: محتوایی از جنس مردم، می‌تواند کاملاً آمیخته با خود مردم و باعث دست‌به‌دست شدن آن محتوا در بین کاربران شود، تولید محتوای لایف استایل می‌تواند در وایرال شدن محتوا و برند شما کاملاً مؤثر باشد.

 

 

وب‌سایت

از تمام این مسائل که بگذریم، یک مشتری برای خرید و بررسی قیمت‌ها به سایت شما رجوع می‌کند، اگر شما یک وب‌سایت به‌روز و جذاب داشته باشید می‌توانید تا حد زیادی احتمال خرید کاربر و مشتری را بالا ببرید.

 

در ادامه می خوانید . . .

در مقالات بعدی به چگونگی جذب کاربران به سمت شبکه‌های مجازی، راهکارهای وفادار سازی مشتریان از طریق شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای تبلیغات در شبکه‌های مجازی خواهیم گفت.

 

برای استفاده از خدمات و تولید محتوا برای مجموعه خود می‌توانید روی کمک ما حساب کنید.

۰۲۱۴۴۷۶۲۶۱۰