تولید محتوا

تولید محتوا


همه افراد از شروع تا پایان روز کاری خود در حال تولید محتوا و استفاده از محتواهای تولید شده می باشند. نوشتن یک پیامک، یک ایمیل و یا گرفتن یک عکس از هوای بارانی و محیط زندگی تولید محتوا نام دارد، نکته ی مورد نظر بالا بودن جذابیت محتوای تولید شده به منظور رسایی، گیرایی و فراگیر شدن آن خواهد بود که در سال های اخیر به یک حرفه تبدیل شده است. تولید محتوا به چند دسته تقسیم می شوند که برخی از آنها در کسب و کارها بسیار کاربردی بوده و باعث بالا بردن آگاهی کاربران و افزایش نرخ تبدیل آنها به مشتری می شود.
Untitled-1

محتوای تصویری

یکی از محتواهای پر کاربرد در شبکه های اجتماعی محتواهای تصویری می باشد که به صورت تصاویر گرافیکی و عکس استفاده می شود
تصاویر در شبکه های اجتماعی به صورت لایف استایل، تصاویر محصولات و خدمات و همچنین گزارش های تصویری از رویداد ها، نمایشگاه ها و محیط های فروش و تولید ارائه و نشر می گردد.
اکثر تصاویر گرافیکی به منظور افزایش نفوذ کلام و معرفی خدمات در چهار چوب گرافیک به کاربر عرضه می گردد، محتوای مناسبتی، رویداد های جهانی و غیره بهانه خوبی برای ارتباط مداوم با کاربران به منظور تاثیر گذاری بیشتر در ذهن مخاطب خواهد بود.

محتوای ویدیویی

اگر بخواهیم ویدیو مارکتینگ و تاثیر و نفوذی که بر بازاریابی اینترنتی و بازگشت مناسب سرمایه دارد بررسی کنیم، قدرت ویدیو مارکتینگ بار دیگر مورد بحث قرار می گیرد.
بیش از نیمی از مصرف کنندگان می گویند که تماشای ویدیو های مربوط به محصولات باعث اعتماد بیشتر به آن محصول شده و باعث بالا رفتن اطمینان و اعتماد در خرید می شود.
بسیار جالب است که بدانیم بینندگانی که به تماشای ویدیوی یک محصول می نشیند ۸۵ درصد بیشتر از بینندگانی که ویدیوهای تبلیغاتی آن محصول را ندیده اند از آن محصول خرید می کنند.
همچنین قابل ذکر است که شما از طریق یک ویدیو از محصولات و خدمات و یا با ارائه موشن گرافی به سادگی می توانید کلیه توضیحات را با ذکر جزئیات و کاملا تاثیر گذار تر منتقل نمایید.
یکی دیگر از روش های تولید محتوای تصویری ساخت ویدیو های لایف استایل می باشد که علاوه بر ایجاد ارتباط صمیمی و عمیق با کاربر باعث رشد و پخش شدن محتوا در میان کاربران خواهد بود.
man-with-a-checklist_1154-40

محتوای متنی

هر کاربر به صورت روزانه با مطالب و مقالاتی روبرو می شود که برخی از آنها را از طریق جستجو و برخی دیگر را در رسانه ها می خواند.
جذب کاربر به مطالعه محتوای متنی تولید شده از یک طرف و از طرف دیگر احساس رضایت و نتیجه حاصل شده توسط کاربر نسبت به صرف وقت و انرژی برای مطالعه آن مطلب، امری مهم در ارتباط کاربر با برند و خدمات ما می باشد.
از سوی دیگر جذابیت بالای محتوا برای انتشار در رسانه ها و شبکه های اجتماعی حرفه ای تخصصی می باشد که بازو و اهرمی برای افزایش فروش و آگاهی مصرف کنندگان نسبت به برند مورد نظر خواهد بود.
نوع قلم و نوشتار برای عمق بیشتر ارتباط با کاربر در رسانه ها می تواند در نشر مویرگی محتوا و افزایش آگاهی کاربران و مصرف کنندگان تاثیر بگذارد.

بازاریابی محتوا(Content Marketing)


بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که روی تولید و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد. بواسطه این رویه می‌توانید یک مخاطب از پیش تعریف شده را جذب و او را کنار خود حفظ کنید. در مرحله بعد، لازم است که فرد جذب و حفظ شده را به واسطه راهکارهایی به یک مخاطب وفادار و یا یک مشتری سودآور تبدیل کنید. این نوع از بازاریابی در تلاش برای ارائه محتوایی است که بتواند با کمترین و مناسب ترین کلمات بهترین و عمیق ترین تأثیر را بر مخاطبان گذاشته و از طریق درگاه و کانال‌های ارتباط جمعی کاربران به نشر این محتوا بپردازند و مخاطبان را به سمت وب سایت شما هدایت کنند. همیشه باید در نظر داشته باشیم که بازاریابی محتوا یک فرآیند بلند مدت است و لحاظ کردن آن در استراتژی بازاریابی کسب‌ وکارمان، بسیار ضروری است. تمرکز اصلی در بازاریابی محتوا روی این است که رسانه ایجاد کنیم، نه اینکه رسانه‌های دیگران را اجاره کنیم و بابت آنها هزینه بپردازیم.

محتوای باکیفیت؛ ابزار اصلی بازاریابی محتوا


اصلا مهم نیست که با کدام روش به بازاریابی کسب‌وکار خود می‌پردازیم؛ در هر صورت تولید محتوا بخشی از فرآیند بازاریابی درونی(Inbound-Marketing) کسب‌وکار شما را شکل می‌دهد و لازم است روی کیفیت آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. کیفیت محتوا، روی خیلی از روش‌های بازاریابی تاثیرگذار است.

چرخه بازاریابی محتوا


کسب‌وکارها راهکارهای مختلفی برای بازاریابی محتوای خود اتخاذ می‌کنند، ولی مواردی وجود دارد که به صورت تجربی استخراج شده‌اند و هم‌اکنون به عنوان قوانین بازاریابی محتوا مطرح هستند. جدا از استراتژی بازاریابی محتوا، برای تمرکز روی این مهم یک دوره بازاریابی محتوا تعریف شده است.

1ـ برنامه‌ریزی


در اولین قدم، لازم است که به تحقیق و جستجو بپردازیم تا متوجه شویم که چه محتوایی برای کسب‌وکار مفید به حساب می‌آید. سپس سراغ ایده‌پردازی محتوایی می‌رویم و به این منظور بد نیست که یک جلسه طوفان فکری برگزار کنیم تا همه ایده‌ها استخراج شوند و بهترین آنها را عملی کنیم. در قدم بعدی لازم است که برای تولید ایده‌های استخراج شده یک برنامه محتوایی تنظیم کنیم که می‌تواند به شکل یک استراتژی استخراج شود. به صورت خلاصه قسمت برنامه‌ریزی عبارت است از:
1- تحقیق ۲- ایده‌پردازی ۳- استراتژی (آماده‌سازی برنامه)

۲- تولید محتوا


همان طور که از نام این مرحله مشخص است، تولید محتوای با کیفیت هدف اصلی این بخش است که باید طبق استراتژی و برنامه‌ای که در مرحله اول فراهم شده است، تولید شود.

۳- بهینه‌سازی


با اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی و بررسی رفتار مخاطب از آن طریق، علاقمندی مخاطب را درمی‌یابیم تا بتوانیم استراتژی و برنامه خود را، برای مخاطب هدف‌ بهینه‌سازی کنیم. در این مرحله آنالیز هم به ما کمک خواهد کرد.

۴- توزیع و پخش محتوا


در این قدم لازم است که همواره محتواهای خود را در همه جا پخش کنیم. از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا وب‌سایت‌هایی که در قبال هزینه‌، این کار را انجام می‌دهند و می‌توانند در بازاریابی محتوا به ما کمک کنند. توجه داشته باشید که فقط کانال‌های باکیفیت هستند که برای ما بازخورد مثبت در پی خواهند داشت.

۵- آنالیز


در این قدم، لازم است که محتوای پخش شده خود را با ابزارهای آنالیز، مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم که کدام محتواها بهترین بازخورد ممکن را در کانال‌های مورد نظر داشته‌اند. حتی لازم است که بازخورد خود را از کانال‌هایی که انتخاب کرده‌ایم، مورد بررسی قرار داده تا انتخاب‌‌های هوشمندانه‌تری در دوره‌های بعدی انجام شود.

اهدافی که بازاریابی محتوا در پی دارد


افزایش آگاهی در مورد برند(Brand-Awareness): هر کسب‌وکاری که شروع به کار می‌کند، باید به فکر اطلاع‌رسانی در مورد خود باشد و نام خود را به گوش مخاطبان هدفش برساند که اصطلاحا به آن برندینگ هم می‌گویند. محتوا و بازاریابی آن به کسب‌وکارها کمک می‌کند که در مورد خود، اطلاع‌رسانی کنند و افراد از حضور آنها آگاه شوند.
افزایش آگاهی در مورد محصولات: در کنار تمرکز روی افزایش شهرت نام تجاری خود، همیشه لازم است که محصولات خود را به نمایش بگذارید و در مورد آنها و ویژگی‌های آنها به اطلاع‌رسانی بپردازید. محصول شما زمانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که تماما، روی منحصر به فردترین ویژگی محصول خود تمرکز کنید. محصول می‌تواند یک کالا یا یک خدمت(Service) باشد.
افزایش تعداد موقعیت‌های فروش بالقوه (Lead-Generation): به واسطه اجرای راهکارهای بازاریابی محتوا و انتشار آنها در کانال‌های مناسب و مرتبط با کسب‌وکار خود، می‌توانید موقعیت‌های بسیاری برای فروش محصولات و خدمات خود ایجاد کنید که به صورت بالقوه هستند.
ایجاد وفاداری: هر چه قدر که محتواهای شما برای مخاطب مفید و با ارزش‌تر باشند، وفاداری او به شما بیشتر افزایش پیدا می‌کند. همیشه به محتوایی که تولید می‌کنید توجه خاصی داشته باشید و همواره خود را جای مخاطبتان بگذارید تا بتوانید روابط موثری با آنها ایجاد کنید.
مشترکین مشتاق: همیشه محتوای خوب، مشتری‌های خود را دارد؛ فقط کافیست که آنها را به دست مخاطب هدف خود برسانید و همواره در طول زمان مخاطب خود را بروز کنید تا ارزشمند شمرده شدن خودش را حس کند.