تبلیغات در صفحات پر‌بازدید

تجربه ثابت کرده ارائه تبلیغات در کانال‌ها و صفحات پربازدید، تاثیر مستقیمی بر جذب مشتریان بالقوه دارد. به همین دلیل، ما در مشتری من، تمامی کانال‌ها و صفحات پربازدید را به صورت دقیق موضوع‌بندی کرده‌ایم تا بتوانید بر اساس نوع فعالیت خود، در کانال‌های پربازدید تلگرامی و صفحات پر مخاطب تلگرام تبلیغ کنید و بازدهی بالاتری از تبلیغات داشته باشید.

استفاده از بازاربابی شبکه های اجتماعی جهت برند سازی و برقرار نمودن ارتباط با مشتریان، یکی از کاربردی ترین روش هایی است که امروزه اکثر مشاوران بازاریابی اینترنتی در شرکت های بزرگ از آن استفاده می کنند که در این مقاله قصد داریم به ۶ مزیت طلایی استفاده از بازاریابی در شبکه های اجتماعی اشاره کنیم.

برندسازی و معرفی بهتر کسب و کار

یکی از مهمترین ترین اهداف شرکت ها در برندسازی، دیده شدن می باشد. امروزه شاهد آن هستیم که برندها با توجه به پیشرفت شبکه های اجتماعی، جدیدترین اخبار، محتوا و مطالب مربوط به برند خود را از طریق شبکه های اجتماعی به سمع و نظر مخاطبان و کاربران خود می رسانند. شرکت ها بیش از هر زمان دیگری با استفاده از این رسانه اجتماعی می توانند با مخاطبان خود در ارتباط بوده و علاوه بر آن با مخاطبان جدید آشنا شوند و با استفاده از استراتژی آگاهی برند، به توسعه مخاطبان خود بپردازند.

شناسایی نیاز مخاطبان

با استفاده از شبکه های اجتماعی، این امکان برای کسب و کارها خصوصا برندهای پرمصرف فراهم می شود که بتوانند به اطلاعات ارزشمندی از گروه مخاطبان خود دست یابند و همچنین آنها را تحلیل و بررسی کنند. به عنوان مثال می توان با علاقه مندی های مشتریان خود پی ببرند و همچنین از نظر و دیدگاه آنان نسبت به محصولات و خدمات برند مطلع شوند. در نهایت می توان با جمع آوری اطلاعات و بررسی آنها دید مناسبی نسبت به مخاطبان خود بدست آورده و از نتایج آن در تصمیم گیری های مهم کسب و کار استفاده نمایند.

ارتقا رتبه در موتورهای جستجو

از فعالیت در شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از پارامترهای تاثیرگذار به جهت امتیازدهی گوگل برای صفحات وب سایت یاد می شود. باید در نظر داشته باشید که با فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی می توان ترافیک هدفمندی را به سوی سایت خود ایجاد نمود. هنگامی که محتوا به همراه لینک صفحه ی مربوطه در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، ترافیکی از سوی این شبکه ها به سمت سایت ایجاد خواهد شد و از آنجاییکه از نظر گوگل این امر دارای اهمیت بسیاری بالایی می باشد و نشان از محبوبیت و قابل اعتماد بودن برند شما نزد مخاطبان را دارد باعث افزایش رتبه سایت توسط گوگل شده و جایگاه مناسب را در نتایج جستجو برای برند شما به ارمغان خواهد آورد.

کاهش هزینه های بازاریابی

یکی دیگر از مزیت های استفاده از شبکه های اجتماعی، کاهش هزینه های بازاریابی می باشد. تنها سرمایه گذاری صاحبان مشاغل در این مدل از بازاریابی، هزینه جهت تولید محتوا، طراحی استراتژی و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی می باشد که دیگر از هزینه های سرسام آور تبلیغاتی و برندسازی در رسانه های مختلف، خبری نیست. به عنوان مثال تبلیغات در اینستاگرام به عنوان یکی از شیوه های ارزان و تاثیرگذار می تواند ضمن بالابردن ضریب آگاهی جامعه نسبت به برند، در افزایش محبوبیت برند نیز تاثیرگذار باشد.

وفادارسازی مشتریان

بر اساس آخرین آمار مراجع تحقیقات بازاریابی، بیش از ۶۰% از مخاطبینی که در شبکه های اجتماعی برندی خاص را دنبال می کنند به آن برند وفادار خواهند بود. پس می توان نتیجه گرفت که با استفاده از روش بازاریابی اینترنتی و با بهره گیری از یک استراتژی مشخص به همراه یک برنامه منظم می توان فرآیندهای برنامه وفادارسازی مشتریان (Loyalty Program) را به درستی انجام داد.

افزایش موقعیت تجاری

هنگامیکه محتوای حرفه ای تولید و منتشر می شود، بصورت ناخواسته موقعیت های جدید تجاری برای برند شما فراهم خواهد شد. انتشار  محتوای خلاقانه در قالب فیلم و عکس و متون تعاملی در شبکه های اجتماعی عامه پسند نظیر اینستاگرام، فیس بوک و … مطمئناً واکنش مخاطبان هدف را در پی خواهد داشت. در نتیجه احتمال بازدید از سایت و سایر رسانه های آنلاین شما افزایش خواهد یافت و در نهایت شروع یک رابطه دوسویه تجاری محتمل خواهد بود.

مشتری من تبلیغات در شبکه های اجتماعی را چگونه انجام می دهد ؟

با در نظر گرفتن نوع محصولات و خدمات و همچنین نوع رفتار خرید مشتریان هر برند پیشنهادات و انوع گوناگون تبلیغات و روش های ارائه به کاربران مطرح می شود.
برخی از تبلیغات به صورت مستقیم، برخی با اشاره به خدمات، تعدادی از برند ها به صورت رپورتاژ و اشاره به خدمات بدون درج نام مستقیم از برند مورد نظر و برخی دیگر به صورت ویدیو های لایف استایل، موشن گرافی و . . . خواهد بود.
بودجه تبلیغات در شبکه های اجتماعی از قانون خاصی پیروی نمیکند و کاملا بستگی به مدت زمان اجرا، انتخاب کانال ها، میزان بازدید و تعداد پست های درج شده و تبلیغات خواهد داشت.
شبکه های اجتماعی بر خلاف شلوغ بودن ، تاثیر گذاری بالایی در فروش، برند سازی و شناخت کاربر از خدمات شما را دارا هستند، لذا مشتری من با برنامه ریزی بلند مدت در تولید محتوا، نوع تبلیغات و خلاقیت ارائه به کاربر، باعث بالا رفتن عمق ارتباط و ماندگاری کاربران در تلگرام واینستاگرام خواهد شد.

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

۱:افزایش میزان آگاهی از برند ها

شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین روش های بازاریابی دیجیتال تلقی میشوند که برای افزایش قابلیت مشاهده کار شما و محتوا مورد استفاده قرارمیگیرند. به کارگیری استراتژی رسانه اجتماعی ,سبب افزایش میزان شناخت برند شما می شود و  شما نیز  با گروه وسیعی از مشتریان سر و کار خواهید داشت .

۲:افزایش میزان ترافیک

اگر برای کار خود در شبکه  های اجتماعی تبلیغ نکنید این امر باعث میشود تا  ترافیک سایت شما به مشتریان عادیتان محدود شود.

۳:ارتقای رتبه موتورهای جستجو

هر چند ارسال مطالب در رسانه های اجتماعی به شما کمک میکند تا ترافیک بیشتری را برای سایت خود به دست آورید اما این امر به صرف تلاش و زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد.

۴: افزایش نرخ میزان تغییر و  تبدیل ها

با افزایش قابلیت مشاهده ,کار شما نیز از فرصت بیشتری برای تغییر و تبدیل برخوردار میشود.  به این ترتیب ممکن است هر تصویر یا ویدیو و یا کامنت ,بازدیدکننده  را به سمت سایت شما  هدایت کند و ترافیک را افزایش دهد.

۵:افزایش میزان رضایت مشتریان

شبکه اجتماعی به عنوان یک پلتفرم ارتباطی و  شبکه سازی تلقی میشود و حتی ایجاد صوت نیز  از طریق این پلتفرم ها برای شرکت شما از  اهمیت برخوردار است .

۶:افزایش میزان وفاداری نسبت به برندها

یکی از مهمترین اهداف شرکت ها این است که  مشتریان وفادداری داشته باشند و  با توجه به این واقعیت که میزان رضایت مشتریان و میزان  وفاداری نسبت به برند با هم ارتباط نزدیکی دارند لازم است که همواره ارتباط خود را با مشتری حفظ کرده و یک گروه را  به همراه آنها تشکیل دهید.

۷:افزایش میزان اعتبار برند
۸:مقرون به صرفه  بودن از نظر هزینه ها
۹:به دست آوردن  دیدگاههایی در مورد بازار
۱۰:مدیریت فکری